Amatörporr när den är som bäst! Vi älskar äkta amatörsex och visar gärna upp oss för alla som vill se och bli kåta tillsammans med oss.

Läsvärt, intressant & personligt: "Småprat" - 1222

Det är ganska mycket skriverier nu om sexlöshet bland män. Jag kan tänka mig att det i viss mån även gäller kvinnor också. Män har svårt att ta kontakt med kvinnor på att avslappnat och förutsättningslöst sätt.

En sak forskarna kommit fram till är att män är dåliga på småprat och att kvinnor gillar det. Så att bara bli lite bättre på att prata nonsens skulle i många fall öppna upp stängda dörrar.

Småprat är ju inget som egentligen ska leda till något. Frågor och svar ska vara lättsamma att ställa och svara på utan att behöva tänka. En Ice-breaker helt enkelt. Om man tar sig igenom 20 minuter småprat kan man kanske börja komma in på mer seriösa ämnen.

Själv har jag börjat öva på det här på jobbet. Jag hälsar på andra i hissen på morgonen. Tex kan jag säga när någon stiger in när jag står där själv: "God morgon. Skönt att vara här tidigt. Så man kan gå tidigt." Personen brukar då lite motvilligt svara typ "Ja, ja så är det" varpå jag säger "Eftermiddagarna är ju så mycket mer värda. Att kunna dra vid tre och i lugn och ro åka hem och ta hand om det som måste göras och ändå ha kvällen ledig gör det värt att gå upp tidigt" Så brukar hissen vara framme och jag stiger ut och säger "Här ska jag av. Ha en bra dag." Det här gav mig kanske ingenting, eller gjorde det det? JAg ser det som en bra övning att kunna småprata när det verkligen gäller.

Så hur blir man då bättre på småprat? Som vanligt har jag lånat lite text från bra sidor. Länkarna ligger i slutet.

Metro Mode skriver:

43 tips på samtalsämnen för att undvika pinsam tystnad

Känner du att du aldrig har någonting att prata om när du hamnar bredvid en bekant på bussen, ska mingla på ett event eller träffar nya människor på en fest? Eller att du alltid ställer samma frågor, och får samma tråkiga svar? Du är inte ensam!

När den där pinsamma tystnaden uppstår, försök att tänka ett steg längre – ställ en lite oväntad fråga som gör att du lär dig någonting spännande om personen du pratar med (bonus: du slipper diskutera vädret ännu en gång). Här är 43 tips på frågor inom olika områden som du kan ställa när du behöver lite skjuts framåt i konversationen. Välj den som passar situationen – och spinn vidare på liknande ämnen. Du kommer att bli ett mingelproffs!

Jobbet

1. Om du inte jobbade här, vad skulle du vilja göra då?

2. Varför ville du bli [jobbtitel]?

3. Vad blev du mest överraskad över när du började på ditt nya jobb?

4. Vad är det mest galna en chef bett dig att göra?

5. Skulle du hellre jobba fyra 10-timmarsdagar eller fem 8-timmarsdagar i veckan?

Läs hela texten här:
https://metromode.se/noje/43-tips-pa-samtalsamnen-for-att-undvika-pinsam-tystnad/

---

Två till bra artiklar hittar du här. Jag har läst dem och känner redan att jag vill ut och testa dem i verkligheten. 

Må Bra skriver:
https://www.mabra.com/psykologi/sa-lar-du-dig-att-kallprata-med-vem-som-helst-8-tips/6666383

Vision skriver:
https://vision.se/tidningenvision/arkiv/2018/nr-7/sa-blir-du-en-hejare-pa-dosnack/

---

Jag minns inte vad Lynn och jag småpratade om när vi träffades på krogen. Men vad det än var så blev det väldigt bra.


Skriv gärna en kommentar eller skicka oss ett mail på invite2sex@gmail.com

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Njut med oss?

Vill du träffa oss och ha sex? Vi är nyfikna på fler kvinnor och par. Klicka här och läs mer:

I media

Vi blev tillfrågade om vi villa vara med i ett reportage i Expressen. Självklart ville vi det.

Det här är länken dit.

Mest lästa inläggen

Bloggportalen

Vilka är vi

Vi är ett par som finns strax söder om Stockholm. Vi är runt 45 år, är föräldrar, gillar att resa och uppleva nya saker. Han är 175 cm lång och hon är 158 cm, en äkta MILF.
Genom åren har vi provat mycket inom sex. Vi är väldigt öppna med vad vi gillar och tvekar inte att prova vad vi fantiserar om. Lådan med sexleksaker är full och vi använde dem ofta tillsammans. Vi har varit på swingerklubbar, haft sex på dansgolv, i bilen på parkeringsplatsen vid stranden och på många andra ställen när vi varit kåta, det är alltid lika skönt och spännande.
Kontakta oss på
mail: "invite2sex@gmail.com"

Copyright © invite2sex - En sexblogg utöver det vanliga! | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com