En sexblogg utöver det vanliga! Vi älskar äkta amatörsex och visar gärna upp oss för alla som vill se och bli kåta tillsammans med oss.

Läsvärt, intressant & personligt: "Ali Express" - 1177

Besök världens största varuhus, där du har råd med nästan allt.

Visst är det jobbigt att välja. Tex när du ska köpa sexiga underkläder. det finns ju såååå många snygga set. Vad ska jag köpa? Trosor med öppning eller string? Satin eller spets? En catsuit… svart eller vit? Valen är så svåra när du inte har hur mycket pengar som helst att spendera.

Det är i det här läget som AliExpress kommer in i bilden. AliExpress är “världens största shoppingcenter”. Med 1000-tals små butiker i Kina på ett och samma ställe kan du hitta nästan vad som helst. Jag har genom åren köpt massor av produkter från AliExpress och har i väldigt få fall haft anledning att bli missnöjd med varan. När det ändå har hänt har jag alltid blivit kompenserad.

AliExpress (kinesiska: 全球速卖通) är en onlinebutikstjänst baserad i Kina och ägs av Alibaba Group. Lanserades 2010 och består av småföretag i Kina och andra platser, som Singapore, som erbjuder produkter till internationella onlineköpare. Det underlättar för småföretag att sälja till kunder över hela världen. AliExpress har gjort jämförelser med eBay, eftersom säljare är oberoende och använder plattformen för att erbjuda produkter till köpare. https://en.wikipedia.org/wiki/AliExpress

Vad finns det att köpa?

Jag har provat på att köpa många olika varor. Kläder, underkläder, sexleksaker, kameratillbehör, stylingdelar till bilen, leksaker till barnen. Det jag har lärt mig är att inte handla elektronik. Vill man köpa elektronik billigare än i Sverige är kvaliteten bättre på Amazon. När det gäller de övriga sakerna jag listade har kvaliteten varit bra eller riktigt bra. Jag kan tänka mig att alla sexleksaker, barnleksaker och enkla tillbehör till kamera och mobiler ändå tillverkas i Kina.

   

   

Hur är det med kläder då?

När det kommer till kläder blir det lite svårare. I de första köpen jag gjorde beställde jag storlek efter, vad de skrev, europeiska storlekar. Dvs, S-XL. Det blev fel. Helt fel. En L är i bästa fall XS. Det var inget fel på kläderna i sig förutom att de var galet små. Lärdom av det: kolla alltid mått istället. När jag beställer underkläder till mig själv, som här i Sverige är en M, måste jag ha XXL eller ibland 3XL. Måtten anges ofta på butikens sida i både cm och tum. Finns det inga mått utskrivna, utan bara angivelser i One Size eller S-XL så rekommenderar jag att inte handla där.

Är det bra priser?

O ja. Ett par riktigt sexiga trosor i satin eller snygga kalsonger kostar 25-50 kr inklusive frakt. Det är svårt att inte ta två eller tre par i olika färger. Man behöver inte välja, köp alla.

Vad finns det för utbud?

Utbudet är större än man kan ta till sig. Jag har under flera år köpt underkläder till Lynn. Det finns hur många sexiga set som helst. Det svåra är att välja.

Det som har kommit det senaste året är sexiga underkläder för män. Jag har länge velat ha kalsonger i samma stil som trosor, men det har aldrig tidigare funnits. Nu finns det massor att välja av. De marknadsförs ofta som Sissy eller Gay men det är bara en tidsfråga innan det blir standard även för övriga män. Jag har själv köpt flera stringkalsonger i spets och satin. Jag älskar att ha dem på jobbet och privat. Till skillnad mot trosor är de sydda så kuken får plats, det funkar ju inte i trosor. Våga prova, det är riktigt sexigt att ha på sig.

  

 

  

  


Finns det några nackdelar?

Det beror på. Du får inte ha bråttom. Leveranstiden är mellan några veckor, i bästa fall, upp till några månader. Paketen får trackningnummer och är lätta att spåra men det tar tid. Inget paket som jag beställt har någonsin kommit bort eller fastnat i tullen. Frakten i sig går väldigt smidigt.

En annan sak jag har märkt är att butikerna ofta inte lever så länge. Så har du gjort ett bra köp och du ett år senare vill köpa samma sak igen är risken stor att butiken upphört. Varan kan finnas på andra ställen så det är värt att leta runt lite innan du ger upp.

Så nu är det bara att gå ut och handla. Köp massor med roliga saker och njut av att få vara rik någon gång i alla fall.

https://www.aliexpress.com/

Det här är några av våra inköp från AliExpress:
 
  



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi blev tillfrågade om vi villa vara med i ett reportage i Expressen. Självklart ville vi det.

Det här är länken dit.

Mest lästa inläggen

Bloggportalen

Vilka är vi

Vi är ett par som finns strax söder om Stockholm. Vi är runt 45 år, är föräldrar, gillar att resa och uppleva nya saker. Han är 175 cm lång och hon är 158 cm, en äkta MILF.
Genom åren har vi provat mycket inom sex. Vi är väldigt öppna med vad vi gillar och tvekar inte att prova vad vi fantiserar om. Lådan med sexleksaker är full och vi använde dem ofta tillsammans. Vi har varit på swingerklubbar, haft sex på dansgolv, i bilen på parkeringsplatsen vid stranden och på många andra ställen när vi varit kåta, det är alltid lika skönt och spännande.
Kontakta oss på
mail: "invite2sex@gmail.com"

Copyright © invite2sex - Amatörporr när den är som bäst! | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com